TERMÍNY KURZŮ
Přihlašujte se prosím na kurzy vyplněním online formuláře https://forms.gle/qHbe8QdyohqdnKjaA
Podzim 2024 a zima 2025
Vážení zájemci, na podzim 2024 a zimu 2025 pro Vás připravujeme tyto prezenční kurzy a již nyní přijímáme předběžné přihlášky:
Prezenční kurzy
Badatelsky orientovaná výuka přírodních věd na ZŠ a SŠ (8 VH)
Prakticky laděný kurz – čekají Vás mezipředmětové laboratorní úlohy (Ch-Fy-Př), které je možné provádět v laboratoři i běžné třídě, které si v roli žáků vyzkoušíte a poté si je rozebereme z pedagogicko-didaktického hlediska. Součástí kurzu je i videorozbor hodiny vedené ve stylu BOV a praktické tipy a rady pro práci s prezentovanými materiály v hodinách a možnostmi jejich hodnocení, možnost zapojení všech žáků ve třídě.
Brno: pátek 22. 11. 2024 (termín obsazen, jarní termín: 4.4.2025) Informace v PDF zde.
Ostrava: čtvrtek 23. 1. 2025 Informace v PDF zde.
Praha: pátek 14. 3. 2025 (termín 29.11. je zaplněn) Informace v PDF zde.
Brno: pátek 4. dubna 2025 Informace v PDF zde.
Cena: 2.300 Kč.
Teorie relativity, génius Einstein a revoluce ve fyzikálním smýšlení
Teorie relativity je základním pilířem (nejen) teoretické fyziky. Pojem, že je něco „relativní“ používáme dnes a denně. Co to ale znamená ve fyzice? Jaký je rozdíl mezi speciální a obecnou relativitou? Umožňují fyzikální zákony cestovat v čase? Náš vesmír je prý čtyřrozměrný, tak kdepak je ten čtvrtý rozměr? Začněme hezky od pana Newtona, provrtejme klasickou mechaniku jako ementál a nechme toho blázna z patentového úřadu, aby nám ji spravil. Odpovíme na otázku, proč Einsteinovi trvalo 10 let než speciální relativitu zobecnil, a neopomeneme se na jednoho z největších géniů všech dob podívat také očima nefyzika jako na člověka – pacifistu a humanistu, milovníka žen, filosofa, otce atomového věku (?) nebo občana podezřelého z „neamerických“ a komunistických aktivit.
Praha: čtvrtek 16. 1. 2025 Informace v PDF zde.
Cena: 2.300 Kč.
Radioaktivita, ionizující záření a jeho využití a energetika ve výuce fyziky na ZŠ a SŠ (8 VH)
Motivace, proč by se žáci o těchto tématech měli učit, přírodní a umělé zdroje ozáření a radon jako nejvýznamnější z nich, působení ionizujícího záření na lidskou buňku/DNA. Když záření léčí aneb využití ionizujícího záření v radiodiagnostice, nukleární medicíně a radioterapii. Černobyl, Fukušima a další radiační havárie i neradiační nehody. Aktuální jaderná energetika ČR a jeho perspektivy. Výběr z mediální interpretace z jaderného odvětví aneb fakta vs. emoce ve společnosti. Témata budou doplněna tipy na práci do výuky včetně diferenciace učiva, a přesahy do environmentální a mediální výchovy.
Praha: pátek 17. 1. 2025 Informace v PDF zde.
Cena: 2.300 Kč.
Konstruktivistická výuka chemie na ZŠ a VG (16 VH; 2*8 VH)
Prakticky laděný seminář naplněný chemickými aktivitami ve stylu konstruktivistické výuky. Čekají nás úlohy teoretické i praktické, BOV, kooperativní a skupinové učení, bezpečnost práce, vybrané aktivizační metody (převrácená třída, JITT, vrstevnické učení, INSERT (pro práci s texty i videi), kostka, párové učení) – jejich teoretická východiska a aplikace na různé tematické celky při výuce chemie (výběr učiva, vhodné metody, provádění reflexe s žáky), vedení portfolií a mnoho dalšího :-) Je možné vykázat jako 1*16 nebo 2*8 hodin.
Praha: pátek 4. 10. a sobota 5. 10. 2024 (přihlášky přijímáme do středy 2.10. včetně) Informace v PDF zde.
Cena: 4.900 Kč.
Badatelské lekce, skupinová práce, projektová výuka a ICT ve výuce matematiky na ZŠ a VG (8 VH)
Principy konstruktivistické výuky matematiky a aktuální trendy. Vedení efektivní lekce (výkladu) a díky tomu získání času na (následnou) skupinovou práci a další aktivity v duchu konstruktivistické výuky. Skupinová práce v matematice – praktické ukázky různých druhů skupinové práce ve výuce matematiky, únikové hry. Projekty a velké výstupy v matematice – ukázky projektových zadání a studijních plánů, propojení matematiky s praxí, ukázky využití ICT ve výuce matematiky s důrazem na aktivní činnost žáků (např. Action Bound, Baamboozle, Edpuzzle). Kritéria hodnocení a sebehodnocení žáků a jejich výstupů.
Praha: pátek 25. 10. 2024 Informace v PDF zde. (Termín je obsazen, brzy bude vypsán další. Můžete nám napsat (info@institut-letec.cz), že máte zájem o další běh, a až budeme vědět termín, napíšeme Vám a dáte nám vědět, zda se můžete zúčastnit).
Cena: 2.300 Kč.
Konstruktivistická výuka fyziky na ZŠ a VG (8 VG)
V úvodu budou stručně nastíněny aktuální trendy v badatelsky orientované výuce fyziky. Poté se dozvíte na konkrétních příkladech, jak vést efektivně lekci (výklad) a získat čas na (následnou) skupinovou práci a další aktivity včetně praktické ukázky různých druhů skupinové práce, únikových her. Část výukových aktivit bude věnována projektům a velkým výstupům ve fyzice, ICT ve výuce fyziky – ukázky využití ICT ve výuce fyziky s důrazem na aktivní činnost žáků (např. Action Bound, Baamboozle, Edpuzzle). Dalším tématem budou kritéria hodnocení a sebehodnocení žáků a jejich výstupů. Jedná se o konkrétní aktivity, které budete moci přímo využít ve výuce.
Praha: pátek 22. 11. 2024 (Kurz naplněn, přihlašování zastaveno) Informace v PDF zde.
Cena: 2.300 Kč.