TERMÍNY WEBINÁŘŮ
Přihlašujte se prosím na webináře vyplněním online formuláře https://forms.gle/qHbe8QdyohqdnKjaA
Podzim 2024 až jaro 2025
Vážení zájemci, na podzim 2024 až jaro 2025 pro Vás připravujeme tyto webináře a již nyní přijímáme předběžné přihlášky:
Webináře
Učební úlohy ve výuce chemie na ZŠ a VG (8 VH)
Jedná se o opakování oblíbeného webináře, kde se seznámíme s různými typy učebních úloh – aktivit do výuky ve stylu konstruktivistické výuky. Vždy bude propojení téma-konkrétní úloha, tzn. nejedná se o „teorii“, doplněná konkrétními pracemi žáků. Součástí bude i využití mobilních a webových aplikací při řešení úloh a možnosti rozvoje funkčních gramotností ve výuce chemie. Vhodné zejména pro učitele chemie na ZŠ/VG.
Termín: úterý 1. 10., čtvrtek 7. 11., středy 4. 12. 2024 a 15. 1. 2025, 16:15-17:45 (stále je možné se přihlásit a zhlédnout 1. část ze záznamu) Informace v PDF zde. Stále je možné se hlásit.
Cena: 2.200 Kč.
Konstruktivistická výuka fyziky na ZŠ a VG (8 VH)
V úvodu budou stručně nastíněny aktuální trendy v badatelsky orientované výuce fyziky. Poté se dozvíte na konkrétních příkladech, jak vést efektivně lekci (výklad) a získat čas na (následnou) skupinovou práci a další aktivity včetně praktické ukázky různých druhů skupinové práce, únikových her. Část výukových aktivit bude věnována projektům a velkým výstupům ve fyzice, ICT ve výuce fyziky – ukázky využití ICT ve výuce fyziky s důrazem na aktivní činnost žáků (např. Action Bound, Baamboozle, Edpuzzle). Dalším tématem budou kritéria hodnocení a sebehodnocení žáků a jejich výstupů. Jedná se o konkrétní aktivity, které budete moci přímo využít ve výuce.
Termín: úterý 8. 10., 5. 11. a 3. 12. 2024, 17:00-19:00 (stále je možné se přihlásit a zhlédnout 1. část ze záznamu) Informace v PDF zde.
Cena: 2.200 Kč.
Badatelské lekce, skupinová práce, projektová výuka a ICT ve výuce matematiky na ZŠ a VG (8 VH)
Principy konstruktivistické výuky matematiky a aktuální trendy. Vedení efektivní lekce (výkladu) a díky tomu získání času na (následnou) skupinovou práci a další aktivity v duchu konstruktivistické výuky. Skupinová práce v matematice – praktické ukázky různých druhů skupinové práce ve výuce matematiky, únikové hry. Projekty a velké výstupy v matematice – ukázky projektových zadání a studijních plánů, propojení matematiky s praxí, ukázky využití ICT ve výuce matematiky s důrazem na aktivní činnost žáků (např. Action Bound, Baamboozle, Edpuzzle). Kritéria hodnocení a sebehodnocení žáků a jejich výstupů.
Termín: úterý 15. 10., 12. 11. 2024 a 7. 1. 2025, 17:00-19:00 (Webinář je již naplněn, na jaře budeme otevírat další běh. Můžete se už nyní předběžně přihlásit a až budeme vědět termín, napíšeme Vám a dáte nám vědět, zda se můžete zúčastnit). Informace v PDF zde.
Cena: 2.200 Kč.
Zdraví, životní styl a výživa ve výuce: Lékařský pohled a moderní didaktické aktivity pro ZŠ a SŠ (8 VH)
Pojďte se podívat pod pokličku přírodním látkám – lipidům, sacharidům, bílkovinám, vitamínům, hormonům, enzymům a nukleovým kyselinám. Webinář je veden učitelem-didaktikem (pestré a konkrétní pojetí tématu ve výuce na ZŠ a SŠ) a lékařem (přednáško-diskuse na téma vliv stravovacích návyků a životního stylu na lidské zdraví, civilizační choroby, alternativní výživové směry apod.). Vhodné zejména pro učitele Bi/Př, CH, VkZ na ZŠ a SŠ. Součástí webináře jsou i laboratorní úlohy ve stylu badatelsky orientované výuky s důrazem na mezipředmětové vztahy.
Termín: středa 13. 11. a úterý 10. 12. 2024,, 14:30-18:00 Informace v PDF zde.
Cena: 2.200 Kč.
Výukové aktivity zaměřené na posílení přírodovědných kompetencí vyžadovaných při přijímacích zkouškách na lékařské a další fakulty: CHEMIE (8 VH)
Webinář představuje inspiraci do hodin chemie a chemického semináře v oblasti přípravy žáků na přijímací zkoušky na lékařské fakulty. Cílem webináře je pohlédnout na problematiku očima žáka, pro něhož může chemie představovat náročnou výzvu v podobě velkého objemu informací, definic a vztahů. Žáci se musí vyrovnat s různorodostí modelových příkladů na jednotlivé fakulty, rozdílnou náročností testových otázek i rozdílnými kritérii hodnocení. Zároveň si webinář klade za cíl podívat se na stejnou věc pohledem učitele, který může žákům představit efektivní metody přípravy, může je vhodně motivovat a během celého tří/čtyřletého bloku výuky zařadit do výuky aktivity založené na modelových testech takovým způsobem, aby to bylo prospěšné pro celou třídu.
Termín: čtvrtek 17. 10, pátek. 8. 11. a čtvrtek 21. 11. 2024, 16:00-18:00(stále je možné se přihlásit a zhlédnout 1. část ze záznamu) Informace v PDF zde.
Cena: 2.200 Kč.
Teorie relativity, génius Einstein a revoluce ve fyzikálním smýšlení (8 VH)
Teorie relativity je základním pilířem (nejen) teoretické fyziky. Pojem, že je něco „relativní“ používáme dnes a denně. Co to ale znamená ve fyzice? Jaký je rozdíl mezi speciální a obecnou relativitou? Umožňují fyzikální zákony cestovat v čase? Náš vesmír je prý čtyřrozměrný, tak kdepak je ten čtvrtý rozměr? Začněme hezky od pana Newtona, provrtejme klasickou mechaniku jako ementál a nechme toho blázna z patentového úřadu, aby nám ji spravil. Odpovíme na otázku, proč Einsteinovi trvalo 10 let než speciální relativitu zobecnil, a neopomeneme se na jednoho z největších géniů všech dob podívat také očima nefyzika jako na člověka – pacifistu a humanistu, milovníka žen, filosofa, otce atomového věku (?) nebo občana podezřelého z „neamerických“ a komunistických aktivit.
Termín: pondělky 3. 2., 17. 2. a 3. 3. 2025 , 16:00-18:00 Informace v PDF zde.
Cena: 2.200 Kč.
Aktivity pro práci s třídním kolektivem pro posílení well-beingu a spolupráce žáků (8 VH)
Webinář je rozložen do tří částí (dohromady tvoří požadovaných 8 VH dle OP JAK). Určeno zejména pro pedagogy na 2. stupni ZŠ a nižším stupni víceletých gymnázií. Webinář je maximálně praktický, doplněný podklady z realizovaných hodin a tipy pro úspěšnou realizaci představených aktivit.
Termín: úterý 22. 10., 19. 11. 2024 a 14. 1. 2025, 17:00-19:00 (stále je možné se přihlásit a zhlédnout 1. část ze záznamu) Informace v PDF zde.
Cena: 2.200 Kč.
Strategie přípravy žáků na zkoušky Cambridge English:
Další výukové aktivity podporující rozvoj řečových dovedností žáků (8 VH)
Kurzem Vás provede Mgr. Natalija Stančić (webinář bude primárně veden v anglickém jazyce, ale lektorka hovoří i česky). V současné době pracuje jako metodik a lektor, její specializací je příprava na zkoušky Cambridge ESOL a využití metody DME (Direct method for English) ve výuce. Natalija pracovala v British Council, kde měla na starosti záležitosti spojené s přípravou, realizací a hodnocením jazykových Cambridge zkoušek.
Účastnici obdrží originální materiály a odkazy na online zdroje. Vždy bude zaslán i záznam z webináře. Jedná se o novinku v rámci našich zaběhnutých praktických webinářů.
Termín: středa 23. 10., středa 6. 11. a pondělí 18. 11. 2024, 16:00-18:00 (webinář je již naplněn) Informace v PDF zde.
Termín: středa 26. 3., pondělí 7. 4. a středa 23. 4. 2025, 16:00-18:00 Informace v PDF zde.
Cena: 2.200 Kč.
Výukové aktivity zaměřené na posílení přírodovědných kompetencí vyžadovaných při přijímacích zkouškách na lékařské a další fakulty: BIOLOGIE (8 VH)
Webinář představuje inspiraci do hodin biologie a biologického semináře v oblasti přípravy žáků na přijímací zkoušky na lékařské fakulty. Cílem webináře je pohlédnout na problematiku očima žáka, pro něhož může biologie představovat náročnou výzvu v podobě velkého objemu informací, definic a vztahů. Žáci se musí vyrovnat s různorodostí modelových příkladů na jednotlivé fakulty, rozdílnou náročností testových otázek i rozdílnými kritérii hodnocení. Zároveň si webinář klade za cíl podívat se na stejnou věc pohledem učitele, který může žákům představit efektivní metody přípravy, může je vhodně motivovat a během celého tří/čtyřletého bloku výuky zařadit do výuky aktivity založené na modelových testech takovým způsobem, aby to bylo prospěšné pro celou třídu.
Termín: čtvrek 24. 10., středy 20. 11. a 11. 12. 2024, 16:00-18:00 (stále je možné se přihlásit a zhlédnout 1. část ze záznamu) Informace v PDF zde.
Cena: 2.200 Kč.
Výukové aktivity zaměřené na posílení přírodovědných kompetencí vyžadovaných při přijímacích zkouškách na lékařské a další fakulty: FYZIKA (8 VH)
Webinář představuje inspiraci do hodin fyziky a fyzikálního semináře v oblasti přípravy žáků na přijímací zkoušky na lékařské fakulty. Klade si za cíl podívat se na problematiku očima žáka, který k fyzice nemusí mít pozitivní vztah a nemusí mu tak být zřejmé souvislosti jako žákům směřujícím fyzikálním směrem. Žáci se musí vyrovnat s různorodostí modelových příkladů na jednotlivé fakulty, rozdílnou náročností testových otázek i rozdílnými kritérii hodnocení. Zároveň si webinář klade za cíl podívat se na stejnou věc pohledem učitele, který se může pokusit předejít výše zmíněným problémům žáků tím, že zařadí aktivity z modelových testů do hodin fyziky během celého tří/čtyřletého bloku výuky tak, že z toho prosperuje celá třída.
Termín: pondělí 11. 11., čtvrtky 28. 11. a 12. 12. 2024, 16:00-18:00 Informace v PDF zde.
Cena: 2.200 Kč.
Učební úlohy ve výuce ruského jazyka (8 VH)
Během webináře se seznámíte s využitím učebních úloh jako nástrojem pro rozvíjení myšlenkových operací žáků, spolupráce či kooperace žáků, schopnosti vyhledávat potřebné informace v učebnicích, literatuře či na internetu a v neposlední řadě k osvojování či rozšiřování probraného učiva. Příklady konkrétních učebních úloh vhodných do jednotlivých fází učebního procesu (např. motivace, expozice, fixace učiva), práce s videonahrávkami různých žánrů a úrovní s využitím připravených modelových pracovních listů - důraz na rozvoj různých jazykových prostředků (výslovnost, slovní zásoba, gramatika) a zejména řečových dovedností (poslech, psaní, ústní projev). Inspirativními webovými portály jako zdroji učebních úloh a mnoho dalšího.
Termín: pondělí 17. 3. a 24. 3. 2025, 15:30-19:00 Informace v PDF zde.
Cena: 2.200 Kč.
Radioaktivita, ionizující záření a jeho využití a energetika ve výuce fyziky na ZŠ a SŠ (8 VH)
Motivace, proč by se žáci o těchto tématech měli učit, přírodní a umělé zdroje ozáření a radon jako nejvýznamnější z nich, působení ionizujícího záření na lidskou buňku/DNA. Když záření léčí aneb využití ionizujícího záření v radiodiagnostice, nukleární medicíně a radioterapii. Černobyl, Fukušima a další radiační havárie i neradiační nehody. Aktuální jaderná energetika ČR a jeho perspektivy. Výběr z mediální interpretace z jaderného odvětví aneb fakta vs. emoce ve společnosti. Témata budou doplněna tipy na práci do výuky včetně diferenciace učiva, a přesahy do environmentální a mediální výchovy.
Termín: čtvrtky 27. 3., 10. 4. a 24. 4. 2025, 16:00-18:00 Informace v PDF zde.
Cena: 2.200 Kč.
Učební úlohy ve výuce chemie na středních školách (8 VH)
Jedná se o webinář, kde se postupně seznámíme s různými typy učebních úloh – aktivit do výuky ve stylu konstruktivistické výuky, důraz bude tedy kladen na aktivní činnost středoškoláků. Vždy bude propojení téma-konkrétní úloha, tzn. nejedná se o „teorii“, doplněná konkrétními pracemi a výstupy žáků. Součástí bude i využití mobilních a webových aplikací včetně rozvoje kritického myšlení ve výuce chemie. Vhodné zejména pro učitele chemie na SŠ a G.
Termín: úterý 18. 3., středa 9. 4. a pondělí 28. 4. 2025, 16:00-18:00 Informace v PDF zde
Cena: 2.200 Kč.
Proběhlé webináře
Psychologické principy učení a jak je využít v přípravě a vedení inovativní výuky (8 VH)
Webinář užité psychologie pro pedagogy Vás seznámí s praktickými aspekty psychologie, které jsou důležité pro efektivní inovativní výuku. Webinářem Vás provede naše zkušená lektorka Dr. Radka High, která pracovala jako školní psycholožka a nyní se věnuje výuce studentů a dospělých na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy a na VŠCHT. Jedná se o všechny tři uvedené termíny, které tvoří kompletní náplň webináře. Z každého webináře obdržíte záznam a prezentované podklady. Níže uvádíme předběžnou ukázku toho, na co se můžete těšit.
Termín: středy 25. 9., 2. 10. a 9. 10. 2024, 16:00-18:00 Informace v PDF zde.
Cena: 2.200 Kč.