top of page

TERMÍNY WEBINÁŘŮ

Přihlašujte se prosím na webináře vyplněním online formuláře https://forms.gle/qHbe8QdyohqdnKjaA

Podzim 2025 a jaro 2026

Termíny podzimních webinářů doplníme později. Děkujeme za Váš zájem.

​​Webináře (8 VH, 8*45=360 minut rozděleno do tří částí po 120 minutách, dle požadavků OP JAK)​

Aktivity do výuky matematiky na ZŠ a VG podporující postupné konstruování poznatků, diferenciaci, spolupráci a využití pomůcek a online nástrojů 

Webinář se zaměřuje na konstruktivistické pojetí výuky matematiky – tedy to, aby žáci nebyli s matematikou jen seznámeni, ale sami ji dělali – a to formou konkrétních aktivit do hodin. Na webináři se dozvíte, jak je možné k některým základním tématům přistupovat a jak se poprat s některými obtížemi, které učitele potkávají. Dále jaké pomůcky lze s žáky používat, jak zahrnout ICT do výuky matematiky, a jak podávat úlohy zábavnější formou a oživit a doplnit tak klasické počítání úloh z pracovního sešitu. Nebudou chybět ani skupinové práce a hry. Důraz bude kladen na aktivity do výuky, které budete moci přímo využití ve své výuce. 

Termín: úterý 7.10., pondělí 10.11. a úterý 9.12.2025, vždy 16:00-18:00.

Cena: 2.400 Kč. Informace v PDF zde

Umělá inteligence jako nástroj a inspirace při přípravě a vedení inovativní výuky (8 VH)

Webinář Vás seznámí s umělou inteligencí a ukáže Vám široký repertoár jejího využití jak při přípravě výuky, tak při její realizaci. Dozvíte se, jak zefektivnit svou přípravu, přicházet na nové nápady, čerpat inspiraci a jak nabídnout žákům ve výuce další prostředek podporující jejich učení. Webinář je rozdělen na teoretickou a praktickou část, při níž si vybrané aktivity i vyzkoušíte.

Termín: středy 8.10., 22.10., a 12.11.2025, vždy 16:00-18:00.

Cena: 2.400 Kč.  Informace v PDF zde

Moderní způsob výuky geografie na základních a středních školách

Málokdo si uvědomuje, jak velký potenciál se v současném dynamicky se měnícím světě právě v tomto předmětu skrývá. Na žáky čeká obrovské množství nástrah a problémů, na které by je právě geografie měla do života připravit. Formou tohoto webináře bude ukázáno moderní pojetí výuky geografie/zeměpisu, která mým žákům dává smysl a mnoho z nich i baví – a to formou aktivit do výuky. Bude představena geografie, která neučí žáky pouhá fakta, ale buduje v nich souvislosti. Vhodné pro aprobované i neaprobované učitele.

Termín: úterky 14.10., 4.11. a 2.12.2025, vždy 16:00-18:00.

Cena: 2.400 Kč.​ Informace v PDF zde

Strategie přípravy žáků na zkoušky Cambridge English:

Další výukové aktivity podporující rozvoj řečových dovedností žáků (8 VH)

Kurzem Vás provede Mgr. Natalija Stančić (webinář bude primárně veden v anglickém jazyce, ale lektorka hovoří i česky). V současné době pracuje jako metodik a lektor, její specializací je příprava na zkoušky Cambridge ESOL a využití metody DME (Direct method for English) ve výuce. Natalija pracovala v British Council, kde měla na starosti záležitosti spojené s přípravou, realizací a hodnocením jazykových Cambridge zkoušek.

Účastnici obdrží originální materiály a odkazy na online zdroje. Vždy bude zaslán i záznam z webináře. Jedná se o novinku v rámci našich zaběhnutých praktických webinářů.

Termín: pondělky 20.10., 3.11., a 24.11.2025, vždy 16:00-18:00.

Cena: 2.400 Kč. Informace v PDF zde

Výukové aktivity zaměřené na posílení přírodovědných kompetencí vyžadovaných při přijímacích zkouškách na lékařské a další fakulty: BIOLOGIE (8 VH)

Webinář představuje inspiraci do hodin biologie a biologického semináře v oblasti přípravy žáků na přijímací zkoušky na lékařské fakulty. Cílem webináře je pohlédnout na problematiku očima žáka, pro něhož může biologie představovat náročnou výzvu v podobě velkého objemu informací, definic a vztahů. Žáci se musí vyrovnat s různorodostí modelových příkladů na jednotlivé fakulty, rozdílnou náročností testových otázek i rozdílnými kritérii hodnocení. Zároveň si webinář klade za cíl podívat se na stejnou věc pohledem učitele, který může žákům představit efektivní metody přípravy, může je vhodně motivovat a během celého tří/čtyřletého bloku výuky zařadit do výuky aktivity založené na modelových testech takovým způsobem, aby to bylo prospěšné pro celou třídu.

Termín: středa 15.10., čtvrtek 23.10., a středa 26.11., vždy 16:00-18:00.

Cena: 2.400 Kč. Informace v PDF zde

Výukové aktivity zaměřené na posílení přírodovědných kompetencí vyžadovaných při přijímacích zkouškách na lékařské a další fakulty: CHEMIE (8 VH)

Webinář představuje inspiraci do hodin chemie a chemického semináře v oblasti přípravy žáků na přijímací zkoušky na lékařské fakulty. Cílem webináře je pohlédnout na problematiku očima žáka, pro něhož může chemie představovat náročnou výzvu v podobě velkého objemu informací, definic a vztahů. Žáci se musí vyrovnat s různorodostí modelových příkladů na jednotlivé fakulty, rozdílnou náročností testových otázek i rozdílnými kritérii hodnocení. Zároveň si webinář klade za cíl podívat se na stejnou věc pohledem učitele, který může žákům představit efektivní metody přípravy, může je vhodně motivovat a během celého tří/čtyřletého bloku výuky zařadit do výuky aktivity založené na modelových testech takovým způsobem, aby to bylo prospěšné pro celou třídu.

Termín: úterky 21.10., 11.11. a 25.11.2025, vždy 16:00-18:00.

Cena: 2.400 Kč. Informace v PDF zde

Výukové aktivity zaměřené na posílení přírodovědných kompetencí vyžadovaných při přijímacích zkouškách na lékařské a další fakulty: FYZIKA (8 VH)

Webinář představuje inspiraci do hodin fyziky a fyzikálního semináře v oblasti přípravy žáků na přijímací zkoušky na lékařské fakulty. Klade si za cíl podívat se na problematiku očima žáka, který k fyzice nemusí mít pozitivní vztah a nemusí mu tak být zřejmé souvislosti jako žákům směřujícím fyzikálním směrem. Žáci se musí vyrovnat s různorodostí modelových příkladů na jednotlivé fakulty, rozdílnou náročností testových otázek i rozdílnými kritérii hodnocení. Zároveň si webinář klade za cíl podívat se na stejnou věc pohledem učitele, který se může pokusit předejít výše zmíněným problémům žáků tím, že zařadí aktivity z modelových testů do hodin fyziky během celého tří/čtyřletého bloku výuky tak, že z toho prosperuje celá třída.

Termín: čtvrtky 13.11., 27.11. a 11.12.2025, vždy 16:00-18:00.

Cena: 2.400 Kč. Informace v PDF zde

Když záření léčí aneb radiace jako neviditelný zachránce v nukleární medicíně, radioterapii a rentgenové diagnostice (8 VH)

Ionizující záření je dobrý sluha, ale zlý pán. Dokáže popálit i zabít, ale také jako neviditelný zachránce vyléčit rakovinu, diagnostikovat nemoci či ulevit od bolesti. Webinář vás zavede do světa radiologické fyziky, která přináší aplikace ionizujícího záření v medicíně. Načerpejte inspiraci do hodin pro budování mezipředmětové vazby fyzika-biologie ve vděčném tématu, které vám pomůže přiblížit žákům pokročilé téma jaderné fyziky zabalené do výukových aktivit, tipů do hodin a pracovních listů, které vycházejí z vlastní učitelské praxe lektora.

Termín: čtvrtek 6.11., středa 19.11. a čtvrtek 4.12.2025, vždy 16:00-18:00.

Cena: 2.400 Kč.​ Informace v PDF zde

Učební úlohy ve výuce přírodopisu a biologie na ZŠ a VG (8 VH)

Cílem webináře je představit moderní přístupy ve výuce přírodopisu a biologie prostřednictvím učebních úloh, jejichž zaměření je komplexní a pokrývá celý proces výuky – získáte inspirace, tipy i původní materiály pro motivační úvod nového tématu, expozici a následnou fixaci nového učiva i pro psaní testů a praktické (laboratorní) úlohy ve stylu badatelsky orientované výuky.

Termín: středa 4.2., 18.2. a 4.3.2026, vždy 16:00-18:00.

Cena: 2.400 Kč. Informace v PDF zde

Energetika v kontextu jaderné renesance aneb s čertem špatně, bez čerta hůř (8 VH)

Jaderná elektrárna umí vyvolat různé emoce – od údivu a fascinace přes zdravý respekt až po obavy či dokonce strach. Vzhledem k výstavbě nových bloků v Dukovanech a prvního malého modulárního reaktoru v Temelíně nabývá téma jádra značné důležitosti. Energetika je politicko-společenským tématem a v kontextu transformace, decentralizace a jaderné renesance i rozjíždějícím se vlakem, který směřuje ke skvělým kariérním příležitostem pro vaše žáky a studenty.

Termín: čtvrtky 19.2., 5.3., a 19.3.2026, vždy 16:00-18:00.

Cena: 2.400 Kč.​ Informace v PDF zde

Učební úlohy ve výuce ruského jazyka (8 VH)

Během webináře se seznámíte s využitím učebních úloh jako nástrojem pro rozvíjení myšlenkových operací žáků, spolupráce či kooperace žáků, schopnosti vyhledávat potřebné informace v učebnicích, literatuře či na internetu a v neposlední řadě k osvojování či rozšiřování probraného učiva. Příklady konkrétních učebních úloh vhodných do jednotlivých fází učebního procesu (např. motivace, expozice, fixace učiva), práce s videonahrávkami různých žánrů a úrovní s využitím připravených modelových pracovních listů - důraz na rozvoj různých jazykových prostředků (výslovnost, slovní zásoba, gramatika) a zejména řečových dovedností (poslech, psaní, ústní projev).  Inspirativními webovými portály jako zdroji učebních úloh a mnoho dalšího.

Termín: středy 18.3. a 25.3.2026, vždy 15:30-19:00.

Cena: 2.400 Kč. Informace v PDF zde

Teorie relativity, génius Einstein a revoluce ve fyzikálním smýšlení (8 VH)

Webinář představuje přehled díla Alberta Einsteina a klade si za cíl nastínit filosofii a základní myšlenky teorie relativity. Kurzem Vás provede náš lektor Ing. Ondřej Kořistka, absolvent Fakulty jaderné a fyzikálně inženýrské ČVUT v Praze, který vyučuje fyziku na víceletém gymnáziu a je nadšeným popularizátorem fyziky. Jedná se o všechny tři uvedené termíny, které tvoří kompletní náplň webináře. Níže uvádíme předběžnou ukázku, co Vás čeká.

Termín: čtvrtky 9.4., 23.4. a 7.5.2026, vždy 16:00-18:00.

Cena: 2.400 Kč. Informace v PDF zde

Proběhlé webináře

Učební úlohy ve výuce chemie na ZŠ a VG (8 VH)

Jedná se o opakování oblíbeného webináře, kde se seznámíme s různými typy učebních úloh – aktivit do výuky ve stylu konstruktivistické výuky. Vždy bude propojení téma-konkrétní úloha, tzn. nejedná se o „teorii“, doplněná konkrétními pracemi žáků. Součástí bude i využití mobilních a webových aplikací při řešení úloh a možnosti rozvoje funkčních gramotností ve výuce chemie. Vhodné zejména pro učitele chemie na ZŠ/VG.

Učební úlohy ve výuce chemie na středních školách (8 VH)

Jedná se o webinář, kde se postupně seznámíme s různými typy učebních úloh – aktivit do výuky ve stylu konstruktivistické výuky, důraz bude tedy kladen na aktivní činnost středoškoláků. Vždy bude propojení téma-konkrétní úloha, tzn. nejedná se o „teorii“, doplněná konkrétními pracemi a výstupy žáků. Součástí bude i využití mobilních a webových aplikací včetně rozvoje kritického myšlení ve výuce chemie. Vhodné zejména pro učitele chemie na SŠ a G.

​Radioaktivita, ionizující záření a jeho využití a energetika ve výuce fyziky na ZŠ a SŠ (8 VH)

Motivace, proč by se žáci o těchto tématech měli učit, přírodní a umělé zdroje ozáření a radon jako nejvýznamnější z nich, působení ionizujícího záření na lidskou buňku/DNA. Když záření léčí aneb využití ionizujícího záření v radiodiagnostice, nukleární medicíně a radioterapii. Černobyl, Fukušima a další radiační havárie i neradiační nehody. Aktuální jaderná energetika ČR a jeho perspektivy. Výběr z mediální interpretace z jaderného odvětví aneb fakta vs. emoce ve společnosti. Témata budou doplněna tipy na práci do výuky včetně diferenciace učiva, a přesahy do environmentální a mediální výchovy.

Psychologické principy učení a jak je využít v přípravě a vedení inovativní výuky (8 VH)

Webinář užité psychologie pro pedagogy Vás seznámí s praktickými aspekty psychologie, které jsou důležité pro efektivní inovativní výuku. Webinářem Vás provede naše zkušená lektorka Dr. Radka High, která pracovala jako školní psycholožka a nyní se věnuje výuce studentů a dospělých na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy a na VŠCHT. Jedná se o všechny tři uvedené termíny, které tvoří kompletní náplň webináře. Z každého webináře obdržíte záznam a prezentované podklady. Níže uvádíme předběžnou ukázku toho, na co se můžete těšit.

Zdraví, životní styl a výživa ve výuce: Lékařský pohled a moderní didaktické aktivity pro ZŠ a SŠ (8 VH)

Pojďte se podívat pod pokličku přírodním látkám – lipidům, sacharidům, bílkovinám, vitamínům, hormonům, enzymům a nukleovým kyselinám. Webinář je veden učitelem-didaktikem (pestré a konkrétní pojetí tématu ve výuce na ZŠ a SŠ) a lékařem (přednáško-diskuse na téma vliv stravovacích návyků a životního stylu na lidské zdraví, civilizační choroby, alternativní výživové směry apod.). Vhodné zejména pro učitele Bi/Př, CH, VkZ na ZŠ a SŠ. Součástí webináře jsou i laboratorní úlohy ve stylu badatelsky orientované výuky s důrazem na mezipředmětové vztahy.

pracovni list compressed.jpeg
bottom of page