TERMÍNY WEBINÁŘŮ
Přihlašujte se prosím na webináře vyplněním online formuláře https://forms.gle/qHbe8QdyohqdnKjaA
Na rok 2026 jsme pro Vás připravili tyto vzdělávací akce, na které se již nyní můžete hlásit.
Webináře (8 VH, 8*45=360 minut rozděleno do tří částí po 120 minutách, dle požadavků OP JAK)
Strategie přípravy žáků na zkoušky Cambridge English:
Další výukové aktivity podporující rozvoj řečových dovedností žáků (8 VH)
Kurzem Vás provede Mgr. Natalija Stančić (webinář bude primárně veden v anglickém jazyce, ale lektorka hovoří i česky). V současné době pracuje jako metodik a lektor, její specializací je příprava na zkoušky Cambridge ESOL a využití metody DME (Direct method for English) ve výuce. Natalija pracovala v British Council, kde měla na starosti záležitosti spojené s přípravou, realizací a hodnocením jazykových Cambridge zkoušek.
Účastnici obdrží originální materiály a odkazy na online zdroje. Vždy bude zaslán i záznam z webináře. Jedná se o novinku v rámci našich zaběhnutých praktických webinářů.
Termín: pondělky 19.1., 2.2. a 16.2.2026 vždy 16:00-18:00 (pokud budete mít jarní prázdniny a nebudete se moci zúčastnit daný den, zasíláme vždy i záznam)
Cena: 2.400 Kč. Informace v PDF zde
Moderní způsob výuky geografie na základních a středních školách (8 VH)
Málokdo si uvědomuje, jak velký potenciál se v současném dynamicky se měnícím světě právě v tomto předmětu skrývá. Na žáky čeká obrovské množství nástrah a problémů, na které by je právě geografie měla do života připravit. Formou tohoto webináře bude ukázáno moderní pojetí výuky geografie/zeměpisu, která mým žákům dává smysl a mnoho z nich i baví – a to formou aktivit do výuky. Bude představena geografie, která neučí žáky pouhá fakta, ale buduje v nich souvislosti. Vhodné pro aprobované i neaprobované učitele.
Termín: úterky 3.2., 24.2. a 24.3.2026 vždy 16:00-18:00 (pokud budete mít jarní prázdniny a nebudete se moci zúčastnit daný den, zasíláme vždy i záznam)
Cena: 2.400 Kč. Informace v PDF zde
Učební úlohy ve výuce přírodopisu a biologie na ZŠ a VG (8 VH)
Cílem webináře je představit moderní přístupy ve výuce přírodopisu a biologie prostřednictvím učebních úloh, jejichž zaměření je komplexní a pokrývá celý proces výuky – získáte inspirace, tipy i původní materiály pro motivační úvod nového tématu, expozici a následnou fixaci nového učiva i pro psaní testů a praktické (laboratorní) úlohy ve stylu badatelsky orientované výuky.
Termín: středy 4.2., 18.2. a 4.3.2026, vždy 16:00-18:00 (pokud budete mít jarní prázdniny a nebudete se moci zúčastnit daný den, zasíláme vždy i záznam)
Cena: 2.400 Kč. Informace v PDF zde
Aktivity do výuky matematiky na ZŠ a VG podporující postupné konstruování poznatků, diferenciaci, spolupráci a využití pomůcek a online nástrojů
(8 VH)
Webinář se zaměřuje na konstruktivistické pojetí výuky matematiky – tedy to, aby žáci nebyli s matematikou jen seznámeni, ale sami ji dělali – a to formou konkrétních aktivit do hodin. Na webináři se dozvíte, jak je možné k některým základním tématům přistupovat a jak se poprat s některými obtížemi, které učitele potkávají. Dále jaké pomůcky lze s žáky používat, jak zahrnout ICT do výuky matematiky, a jak podávat úlohy zábavnější formou a oživit a doplnit tak klasické počítání úloh z pracovního sešitu. Nebudou chybět ani skupinové práce a hry. Důraz bude kladen na aktivity do výuky, které budete moci přímo využití ve své výuce.
Termíny: pondělí 9.2., úterý 17.3. a středa 22.4.2026, vždy 16:00-18:00 (pokud budete mít jarní prázdniny a nebudete se moci zúčastnit daný den, zasíláme vždy i záznam).
Cena: 2.400 Kč. Informace v PDF zde
Učební úlohy ve výuce chemie na ZŠ a VG (8 VH)
Jedná se o opakování oblíbeného webináře, kde se seznámíme s různými typy učebních úloh – aktivit do výuky ve stylu konstruktivistické výuky. Vždy bude propojení téma-konkrétní úloha, tzn. nejedná se o „teorii“, doplněná konkrétními pracemi žáků. Součástí bude i využití mobilních a webových aplikací při řešení úloh a možnosti rozvoje funkčních gramotností ve výuce chemie. Vhodné zejména pro učitele chemie na ZŠ/VG.
Termín: středa 11.2., středa 25.2., středa 11.3. a čtvrtek 26.3.2026, vždy 16:15-17:45 (pokud budete mít jarní prázdniny a nebudete se moci zúčastnit daný den, zasíláme vždy i záznam)
Cena: 2.400 Kč. Informace v PDF zde
Energetika v kontextu jaderné renesance: Aktuální stav a aktivity do výuky fyziky (8 VH)
Jaderná elektrárna umí vyvolat různé emoce – od údivu a fascinace přes zdravý respekt až po obavy či dokonce strach. Vzhledem k výstavbě nových bloků v Dukovanech a prvního malého modulárního reaktoru v Temelíně nabývá téma jádra značné důležitosti. Energetika je politicko-společenským tématem a v kontextu transformace, decentralizace a jaderné renesance i rozjíždějícím se vlakem, který směřuje ke skvělým kariérním příležitostem pro vaše žáky a studenty.
Termín: čtvrtky 19.2., 5.3., a 19.3.2026, vždy 16:00-18:00 (pokud budete mít jarní prázdniny a nebudete se moci zúčastnit daný den, zasíláme vždy i záznam)
Cena: 2.400 Kč. Informace v PDF zde
Umělá inteligence jako nástroj a inspirace při přípravě a vedení inovativní výuky (8 VH)
Webinář Vás seznámí s umělou inteligencí a ukáže Vám široký repertoár jejího využití jak při přípravě výuky, tak při její realizaci. Dozvíte se, jak zefektivnit svou přípravu, přicházet na nové nápady, čerpat inspiraci a jak nabídnout žákům ve výuce další prostředek podporující jejich učení. Webinář je rozdělen na teoretickou a praktickou část, při níž si vybrané aktivity i vyzkoušíte.
Termíny: čtvrtek 26.2., čtvrtek 12.3. a středa 8.4.2026, vždy 16:00-18:00 (pokud budete mít jarní prázdniny a nebudete se moci zúčastnit daný den, zasíláme vždy i záznam)
Cena: 2.400 Kč. Informace v PDF zde
Učební úlohy ve výuce ruského jazyka (8 VH)
Během webináře se seznámíte s využitím učebních úloh jako nástrojem pro rozvíjení myšlenkových operací žáků, spolupráce či kooperace žáků, schopnosti vyhledávat potřebné informace v učebnicích, literatuře či na internetu a v neposlední řadě k osvojování či rozšiřování probraného učiva. Příklady konkrétních učebních úloh vhodných do jednotlivých fází učebního procesu (např. motivace, expozice, fixace učiva), práce s videonahrávkami různých žánrů a úrovní s využitím připravených modelových pracovních listů - důraz na rozvoj různých jazykových prostředků (výslovnost, slovní zásoba, gramatika) a zejména řečových dovedností (poslech, psaní, ústní projev). Inspirativními webovými portály jako zdroji učebních úloh a mnoho dalšího.
Termín: středy 18.3. a 25.3.2026, vždy 15:30-19:00
Cena: 2.400 Kč. Informace v PDF zde
Teorie relativity, génius Einstein a revoluce ve fyzikálním smýšlení (8 VH)
Obecná teorie relativity je spolu s kvantovou teorií vrcholem lidského poznání v oblasti teoretické fyziky. Obě se zrodili v období krize klasické fyziky, která zmítala vědou na přelomu 19. a 20. století. V té době fyzikální komunita zastávala názor, že vše už bylo objeveno a fyzika je ukončená věda. Nové a nové experimenty, které přicházejí s technickým pokrokem a pro které nejsou vysvětlení, však toto přesvědčení rozbouraly. U zrodu obou velkých teorií stojí mladý patentový úředník Albert Einstein. Lze jeho geniální myšlenky snést na úroveň středoškoláka? Přijďte se inspirovat, jak odpovědět svým zvídavým žákům na velké otázky vesmíru, jak budovat netradiční mezipředmětovou vazbu fyzika-dějepis, a zároveň se do tématu relativity nechte vtáhnout s pomocí pokročilé matematiky pro své vlastní potěšení.
Termín: čtvrtky 9.4., 23.4. a 7.5.2026, vždy 16:00-18:00.
Cena: 2.400 Kč. Informace v PDF zde
Výukové aktivity a didaktické přístupy podporující rozvoj kritického myšlení žáků na ZŠ a SŠ (webinář, 8 VH)
Webinář představuje ucelený a vyučujícím všech předmětů přístupný způsob, jak jednoduše a efektivně cíleně rozvíjet kritické myšlení prostřednictvím vhodných aktivit a metod, založených zejména na drobných úpravách jejich současných výukových materiálů. Stručné teoretické vymezení je doplněno praktickými tipy do výuky, náměty na rozvíjení kritického myšlení žáků a novými materiály do výuky.
Termíny: pondělky 13.4., 20.4. a 27.4.2026, vždy 16:00-18:00
Cena: 2.400 Kč. Informace v PDF zde
Proběhlé webináře
Výukové aktivity zaměřené na posílení přírodovědných kompetencí vyžadovaných při přijímacích zkouškách na lékařské a další fakulty: BIOLOGIE (8 VH)
Webinář představuje inspiraci do hodin biologie a biologického semináře v oblasti přípravy žáků na přijímací zkoušky na lékařské fakulty. Cílem webináře je pohlédnout na problematiku očima žáka, pro něhož může biologie představovat náročnou výzvu v podobě velkého objemu informací, definic a vztahů. Žáci se musí vyrovnat s různorodostí modelových příkladů na jednotlivé fakulty, rozdílnou náročností testových otázek i rozdílnými kritérii hodnocení. Zároveň si webinář klade za cíl podívat se na stejnou věc pohledem učitele, který může žákům představit efektivní metody přípravy, může je vhodně motivovat a během celého tří/čtyřletého bloku výuky zařadit do výuky aktivity založené na modelových testech takovým způsobem, aby to bylo prospěšné pro celou třídu.
Termín: Podzimní běh webináře je obsazený, děkujeme Vám za zájem.
Cena: 2.400 Kč. Informace v PDF zde
Výukové aktivity zaměřené na posílení přírodovědných kompetencí vyžadovaných při přijímacích zkouškách na lékařské a další fakulty: CHEMIE (8 VH)
Webinář představuje inspiraci do hodin chemie a chemického semináře v oblasti přípravy žáků na přijímací zkoušky na lékařské fakulty. Cílem webináře je pohlédnout na problematiku očima žáka, pro něhož může chemie představovat náročnou výzvu v podobě velkého objemu informací, definic a vztahů. Žáci se musí vyrovnat s různorodostí modelových příkladů na jednotlivé fakulty, rozdílnou náročností testových otázek i rozdílnými kritérii hodnocení. Zároveň si webinář klade za cíl podívat se na stejnou věc pohledem učitele, který může žákům představit efektivní metody přípravy, může je vhodně motivovat a během celého tří/čtyřletého bloku výuky zařadit do výuky aktivity založené na modelových testech takovým způsobem, aby to bylo prospěšné pro celou třídu.
Termín: Podzimní běh webináře je obsazený, děkujeme Vám za zájem.
Cena: 2.400 Kč. Informace v PDF zde
Výukové aktivity zaměřené na posílení přírodovědných kompetencí vyžadovaných při přijímacích zkouškách na lékařské a další fakulty: FYZIKA (8 VH)
Webinář představuje inspiraci do hodin fyziky a fyzikálního semináře v oblasti přípravy žáků na přijímací zkoušky na lékařské fakulty. Klade si za cíl podívat se na problematiku očima žáka, který k fyzice nemusí mít pozitivní vztah a nemusí mu tak být zřejmé souvislosti jako žákům směřujícím fyzikálním směrem. Žáci se musí vyrovnat s různorodostí modelových příkladů na jednotlivé fakulty, rozdílnou náročností testových otázek i rozdílnými kritérii hodnocení. Zároveň si webinář klade za cíl podívat se na stejnou věc pohledem učitele, který se může pokusit předejít výše zmíněným problémům žáků tím, že zařadí aktivity z modelových testů do hodin fyziky během celého tří/čtyřletého bloku výuky tak, že z toho prosperuje celá třída.
Termín: Podzimní běh webináře je obsazený, děkujeme Vám za zájem.
Cena: 2.400 Kč. Informace v PDF zde
Učební úlohy ve výuce chemie na středních školách (8 VH)
Jedná se o webinář, kde se postupně seznámíme s různými typy učebních úloh – aktivit do výuky ve stylu konstruktivistické výuky, důraz bude tedy kladen na aktivní činnost středoškoláků. Vždy bude propojení téma-konkrétní úloha, tzn. nejedná se o „teorii“, doplněná konkrétními pracemi a výstupy žáků. Součástí bude i využití mobilních a webových aplikací včetně rozvoje kritického myšlení ve výuce chemie. Vhodné zejména pro učitele chemie na SŠ a G.
Radioaktivita, ionizující záření a jeho využití a energetika ve výuce fyziky na ZŠ a SŠ (8 VH)
Motivace, proč by se žáci o těchto tématech měli učit, přírodní a umělé zdroje ozáření a radon jako nejvýznamnější z nich, působení ionizujícího záření na lidskou buňku/DNA. Když záření léčí aneb využití ionizujícího záření v radiodiagnostice, nukleární medicíně a radioterapii. Černobyl, Fukušima a další radiační havárie i neradiační nehody. Aktuální jaderná energetika ČR a jeho perspektivy. Výběr z mediální interpretace z jaderného odvětví aneb fakta vs. emoce ve společnosti. Témata budou doplněna tipy na práci do výuky včetně diferenciace učiva, a přesahy do environmentální a mediální výchovy.
Psychologické principy učení a jak je využít v přípravě a vedení inovativní výuky (8 VH)
Webinář užité psychologie pro pedagogy Vás seznámí s praktickými aspekty psychologie, které jsou důležité pro efektivní inovativní výuku. Webinářem Vás provede naše zkušená lektorka Dr. Radka High, která pracovala jako školní psycholožka a nyní se věnuje výuce studentů a dospělých na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy a na VŠCHT. Jedná se o všechny tři uvedené termíny, které tvoří kompletní náplň webináře. Z každého webináře obdržíte záznam a prezentované podklady. Níže uvádíme předběžnou ukázku toho, na co se můžete těšit.
Zdraví, životní styl a výživa ve výuce: Lékařský pohled a moderní didaktické aktivity pro ZŠ a SŠ (8 VH)
Pojďte se podívat pod pokličku přírodním látkám – lipidům, sacharidům, bílkovinám, vitamínům, hormonům, enzymům a nukleovým kyselinám. Webinář je veden učitelem-didaktikem (pestré a konkrétní pojetí tématu ve výuce na ZŠ a SŠ) a lékařem (přednáško-diskuse na téma vliv stravovacích návyků a životního stylu na lidské zdraví, civilizační choroby, alternativní výživové směry apod.). Vhodné zejména pro učitele Bi/Př, CH, VkZ na ZŠ a SŠ. Součástí webináře jsou i laboratorní úlohy ve stylu badatelsky orientované výuky s důrazem na mezipředmětové vztahy.
